Sunday, March 4, 2012

fernweh...

 bazı kelimelerini bu almancanın, pek seviyorum. ahkam kesmekte, lafı dolandırmadan uzun uzadıya anlatmadan tek kelimeyle direk söylemek için mükemmeller. hele de boydan boya bir satır değil de kısa bir kelimeyle yapılabiliyorsa bu, misal fernweh... uzaklara gitme dürtüsü-tutkusu-ihtiyacı-acısı, "uzaklara gidesim çok var" cümlesinin isim hali.

demin facebookta birisi "heimweh" den dem vurmuş da görünce aklıma geldi, merak ettim bu isviçreliler aynı ülkedeyken ev/sıla hasreti duyar da uzaklara gitme isteği duymaz mı diye ama soramadım, ayıp olur, olmazsa da kesin kibar tartışma açılır falan ,üşendim yani bi anda böyle kafamdan olacaklara dair bir senaryo yazıp...


bir de fernwehkrankheit var. bunu reklam yazıları dışında kullananı hiç duymadım. yeşilçam filmlerindeki "sevdiceğiyle evlenmezse ölecek ince hastalığı" gibi geliyor bana. kullanmasınlar mümkünse günlük hayatta hiç ciddiye alamamsonra kendisini.

No comments: