Saturday, December 17, 2011

fakirlik

fakirliğin de tamamen göreceli olduğunu önceden bu kadar şiddetli farketmemiştim. mesela, isviçrede yapılan son araştırmay göre:


"For individuals, the poverty line in Switzerland is set at 2,400 francs ($2,554) a month. 
In 2010, the average annual income per household in Switzerland was 47,567 francs ($50,654)."
http://www.thelocal.ch/2051/20111216/ 



onlar öyle deseler de ben pek katılmıyorum ile katılıyorum arasında kaldım. şimdi şöyle ki, evet bin frankın altıyla çok çokçokçok zor yaşanır isviçrede. sebze ve eti çıkarmanız gerekir diyetinizden en basidinden, belki otobüs abonmanı yerine her yere pedal çevirmeniz gerekir falan. ama iki bin frankla rahat bir yaşam sürebilirsiniz. her gün tiyatro sinema konser gibi etkinliklere katılamazsınız (ama her hafta bir-iki olur), veya her haftasonu dağa kayağa snowboarda gidemezsiniz ayda bir gidersiniz, herhafta kıyafet alamazsınız belki ama oldukça rahat yaşanır. bana göre 1500 limittir isviçrede -eğer ki kendi evimde tek başına kalacağım yerine wg -wohngemeinschaft- 'de kalmayı tercih edebilyorsanız. yoksa uyduruk acayip stüdyolar 700 franktan başlayıp alıp başını gidiyor.

isviçredeki evlerden de bahsetmek lazım belki... eski evlerde duşun mutfakta olmasına tek şaşıran ben olmamalıyım?

No comments: