Sunday, December 25, 2011

sainkho namtchylak

ben tam da buraların havalarını tutturur oldum derken, her noel de karlı geçiyor derken yine beni şaşırttı havalar.gayet kuru bir o kadar da güneşli bir 25 aralık..ne güzel ne güzel..





getting better
getting warmer
let the sun shine


oldukça etkileyici bir sesi ve kısacık saçlarıyla göze takılan bir görünüşü var Sainkho Namtchylak ın. herkes bilsin istediğim insanlardan... tuva'lı. tuva da nesi/neresi diyecek olursanız da asyanın ortası, rusyadaki özerk bölgelerden biri,şamanist olanı derim. (resmi olarak tek şaman onlar mı emin değilim gerçi). ama dünyada gırtlak müziği (throat singing ) sayesinde en azından müzik dünyasına kendini tanıtabilmiş bir ülkecik.




ben henüz izleyemesem de "genghis blues" isimli oscara zamanında aday olmuş bir belgesel de var bu throat singing üzerine. kısaca bir kişinin aynı anda bir kaç sesi birden çıkarabilmesi denebilir sanırım. lakin nasılını bilmem.bir kaç (2-3) ses diyorlar, bense sanki sadece iki ses duyuyorum, üçüncüyü bulduramıyorum. ama düz bi dinleyiciyim ben sadece

şuradan bu tarzda şarkı söyleyen insanların listesini bulabilirsiniz, ya da kısaca sainkho namtchylak dinlemeye devam edebilirsiniz..

No comments: