Friday, June 17, 2011

sizi aşka inandıran aşk öldü/öldü de gömüldü / acayip şeyler oldu

uuu çok acayip şeyler oluyor.
doğal hayatla beraber yaşamak benim için çok acayip. gölde ördek ve kuğularla yüzmek, sokakta tilkiye raslamak, sincap a sokak kedisiymişcesine umursamazlık göstermek, sokaktaki kediye ise insan muamelesi yapmak ffalan kabul edilebilir olmuştu benim için ama şu son zamanda sabahları bern e giderken kocaman kuşlara raslamak... alışamadım işte. garip lan, değil mi?

kartal mıdır şahin midir atmaca mıdır bilmem-anlamam, zaten trenle giderken şöyle bir görülüyor anca. tek gördüğüm kocccaman kahverengi-koyu kahve renklerinde kuşlar

bi dolu da kuşa raslanabiliyormuş küççücük isviçrede. hayır kartal martal anlarım da pelikanın flamingonun isviçre işi ne allaa'sen??hayvnat bahçesindeki kuşları da mı sayıyoruz a wiki,anlamadım ki?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_birds_of_Switzerland


bu arada, bitmez gözüyle bakılan su isviçrede de azalmaya başladı. üstelik bir aydır falan sürekli yağmur yağıp duruyor. ama buna rağmen almanyanin ikibin bilmem kaç yılına kadar tüm nükleer santralleri kapatma projesinin akabinde isviçre de zaten japonyadaki depremden hemen sonra yeni santral kararını iptal etmişti, şimdi de 2030 mu 35e kadar mı ne hepsini (5 tane) kapatma kararı aldı.
(ki bu santraller deprem olmayan, olacak olsa da 5 şiddetinde beklenen şu memlekette 7 şiddetine dayanacak şekilde yapılmış diye biliyorum ben)

takdir ediyorum iki ülkeyi ama anlamadığım konu sevgili alman ve isviçreli bilim adamları nasıl bir fantastik enerji üretim yöntemi buldunuz ki böyle kendinize güvenle takır takır kapatıyorsunuz?? hadi almanya hakkında çok atıp tutamam da sen isviçre, su dışında doğal hiç bi kaynağın yok göt kadar ülkede fantastik bi enerji tüketimin var, e na'pıcan gülüm? cern de yeni bi işler mi çeviriyorsunuz, hayrolsun?

.
.

No comments: