Tuesday, May 10, 2011

yıl olmuş 2011

*ne zaman oldu la??

-o da bişey mi azizim bitmek üzere....




ne dicem...

yıl 2009ken ben zürihten mayıs ayında pasaportumu aynı gün içinde uzatmıştım... yıl olur 2011 benim yine zürihten yeni pasaportuma kavuşmam temmuzu bulur.

zürihten bir insan ola ki görür ise aklında bulunsun, benim gibi pasaport süresinin bitmesine 3 hafta kala aklına gelip,gider sıraya girer başvururum demesin...

bilemiyorum seçimler dolayısıyla mı insanlar pasaportları olduğunu ve tarihlerinin geçtiğini hatırladılar ama bir işkence. işkence kısmı beklemesi,ve bu süre zarfında türkiyeye girememek. dışlanmış hissediyorum kendimi çok feci. hele de alınmış uçak biletleri elimde patlayınca daha da bi kızgınlık yaşıyorum kendime. b.k vardı afedersiniz erkenden bilet aldım.diye söyleiyorum.. ucuz mucuz değil işte artık hiç de bile...



neyse konuyu yine kendime çevirmeden

isviçredeyseniz
pasaport yenileyecekseniz,
paşa paşa gidin ilk önce http://epasaport.gov.tr/ den randevunuzu alın
büyük boy, isviçre usulü (benim gibi ölçüden anlamayanlar için, yoksa 50ye60 mı ne) biyometrik arkası beyaz fonlu, hayır gri falan değil beeeeembeyaz fonlu resminizi çektirin. konsolosluk bahçesindeki otomatta 15 frank. (şehir içindeki otomatlarda 8 frank değil miydi??)
kimlik,oturma izni,eski pasaport,  falan.. yazıyor zaten bunlar...



zürih ya da bern pasaport işlemlerine bakıyor isviçrede, ve bern daha erkene tarih veriyor.
benim şansıma(?) yaklaşık 1,5 ay sonrasına gün aldım, 2 hafta da defter teslim süresi... derken yaz biletlerinin en azından bir öğrenci için tavan yaptığı bir döneme denk geliyorum ve eylülde de dersler başlayacağından isviçrede okurken düzgün bir yaz tatili yapmak bi kez daha hayal oluyor. (daha önceleri ağustosta önemli sınavlar olurdu, ben eylülde geldiğimde de yağmura yakalandım hep)


o değil de nerde 2010ların 20lerin fantastik yaşam biçimi?? niye sadece telefon ve sürekli-online-vaziyette-yaşam konusunda gelişme gösterdi halk?

.

No comments: