Thursday, March 17, 2011

die drey scheenschte Dääg- üç gün üç gece eğlence

"Morgestraich, vorwärts marsch!"

duydunuz zilin sesini, ve başlasın basel cümbüşü...



pazartesi sabah 4te başlayıp 72 saat süren bişey.  mesela luzernde falan herkes kılık değiştiriyor ama baselde sadece katılımcılar.. kalan halk da festival rozeti almalı, yoksa başından aşağı epey konfeti yiyiyor...

Morgestraich kısmında hiç bulunmadım, ama flüt çalarak hazırlanan arabaların korteji var sanırım bi tek. saat 4te şehrin ışıkları merkezden kesiliyor ve kortej geçisini yapıyor.
bu sene kotejdeki arabalardan bazıları:






















tema petroldü ya da bp idi sanırım bu yıl, ama anlayamadığım (ah ulan isviçre almancası) bir sebepten dolayı burkaya takmışlardı... özellikle şu aşağıdaki şey konusunda ben mi alıngan davranıyorum yoksa bariz bi biçimde türk ü mü simgeliyor bu? üç hilal ve bpzkurt işareti yapan altın dişli kadın?







bunların dışında insanlar tüm gece boyu karnaval kıyafetleriyle sokaklarda flüt veya guggenmusik çalarak dolanıyorlar, konfeti saçıyorlar, videodan biraz anlaşılıyor olsa gerek?...

üşengeçim tabiki de..resimlerle uğraşmak istemedim, çok düzensz duruyorlar, biliyorum..

No comments: