Saturday, December 27, 2008

yine kış..


Yine kış,
Yine şems-i mesâda, ah o bakış,
Yine yollarda serseri dolaşan
Aşiyansız tuyûr-ı pür-nâliş...
Tehi kalan ovalar
Sükût eder sanılır mevsimin gumûmuyla
Harab olan sarı yollarda kalmamış ne gelen,
Ne giden,
Şimdi yalnız kavâfil-i evrâk
Mütemâdi sürüklenir bir uzak
Ufk-ı pür-ıztırâb u nevmide.
Yine kış, yine kış,
Bütün emelleri bir ağlayan duman sarmış...
ahmet haşim

anlamıyorum esasında bu şiiri,sadece kelimeler hoşuma gidiyor. gerçi herşeyi de böyle yapıyorum, bilmiyorum etmiyorum öyle bi hoşa gitme ama nedenini de bilmeme hali...
neyse
yine kış.. üstelik geçen senekinden daha soğuk.. sağolsun 0'ın üstüne çıkmıyor kışlığından ödün vermiyor. finlandiya isveç kuzey ışıkları falan hayallerimden vazgeçtim. hava muhalefeti sebebi ile. (hatta sibirya ekspresinden de vazgeçebilirim, marta kadar hava böyle geçerse) çok didişiyorum kendisiyle hep muhalif bana. evet bugün süper geçecek diyorum kıçım dona dona eve koşuyorum,bazen de "yok mu güneş? çıkmıyorum madem!" diyorum , bişey olmuyor.. öyle didişiyoruz, ya da didişiyorum. yetti bana bu kadar kar kış soğuk...
hem yazma dönemlerine bakınca da böyle bi kasım aralık gibi şu bloğun aklıma gelmesi de bu sebepten.. bir de sınav dönemi olması var tabi.. de o alışılmış bi sıkıntı. insanın gerçekten morali enerjisi falan altüst oluyormuş,beğenmedim gitsin bu. güneş koysunlar yerine..

zürichin delilerinden bahsetmiş miydim? (hava ile didişerek galiba ben de onların arasına karışıyorum?) avrupanın mı neydi en yüksek psikolojik rahatsızlıklara raslanılan şehri.. düzgün bi cümle olmadı da (genelde) zararsızçatlak dolu ortalık demek istediğim..


bunlar da evimizin karşılama komitesi...

karda sadece bir gün eğlendim galiba. şu kardan adamı yaptık (sağdaki). 2 metreyi biraz geçik boyu. yanında bi önceki hafta çocukların yaptığı küçük boy kardan adam vardı. yattık kalktık büyümüş... gece gece kim yaptıysa (biz bizimkini 10-11 gibi bitirmiştik) küçüğü aynı duruş,şal ve şapkayla büyütmüş :)

No comments: