Wednesday, June 9, 2010

bir de insanı aptal yerine koymasan be isviçre?

buradaki posterler ciddi biçimde rahatsız ediyor aslında beni. hadi svp ninkilere adamlar zaten milliyetçi, hatta ırkçı tutucu dolayısıyla kaale almaya değmez diye görmezden gelebiliyorum biraz olsun ama özellikle eth nın her tarafında ve tabiki şehirde orada burada rasladığım şu posterler biraz can sıkıcı olmaya başladı.





her taqrafta adamın karşısına çıkan bu posterlerin integrasyonla tam olarak alakasını kurabilen pek yok. yabancılar arasında sevilmedi, isviçrelilerin yorumunu bilemicem. tamam integrasyon gerekli de insancıl bi şekilde yap be gülüm isviçre böyle adamı

bir de gözüme takılan bir nokta, acaba bu dillerin (tercümeler)(almanca dışında) bu kökenli kişilerin genel hatalarıyla orantılılı bir genelleme yapılarak mı sıralanmış?


ha şimdi ben bunu dedim diye tüm uyum kampanyaları böyle sanılmasın. sadece poster olayı beni rahatsız ediyor ciddi derecede. uyum saplamamı değil gereksiz milliyetçilik ya da anti-swiss hareketlerde bulunma isteğimi arttırıyor. tabi ki güzel  şeyler de oluyor, misal almanca kursları göçmen bürosunun pek ucuz, güzel de olduğunu söylüyorlar başlangıç seviyesindekiler için. ya da ilk gelip kreisbüro ya kaydını yaptırınca sana kendi dilince "isviçreye giriş" misali bir kitapçık yolluyorlar, etkinliklerden haberdar ediyorlar, "yeni başlanyanlar için zirih/basel/vs.." toplantıları düzenliyorlar.. aklıma gelmedi başka ne yapıyorlar, bana bu kadarını yaptılar en azından :) gerçi o almanca kursuna da gidemedim c1 için yok, başlangıç düzeyinde sadece o kurslar

*resimlerin kaynağı burası: http://www.medien.zh.ch/internet/sk/de/mm/2010/127.html

No comments: